תאורה למסעדות וברים – כך תבחרו תאורה נכונה

תוכניות האוכל השונות ותרבות החשיפה, כאשר כל אחד מעלה כל דבר לרשתות החברתיות און ליין, מעלה את החשיבות של בחירת גופי תאורה לחנויות, כי באווירה ובתאורה הנכונה, תמונה מושלמת של סועד שעולה לרשתות החברתיות, יכולה למשוך למסעדה סועדים נוספים שיתגרו מהמנה.
אז איך לבחור נכון מנורות תלייה מעוצבות למסעדות וברים? המאמר הבא ינסה לעשות סדר.

תמונה אחת שווה אלף מילים אומר המשפט הידוע, וכיום זה נכון שבעתיים, כאשר כל מנה בכמעט כל מסעדה בעולם מצולמת ועולה היישר לרשתות החברתיות השונות. תמונה טובה שצילם סועד מרוצה, בטח אם מתווספת אליה ביקורת טובה, יכולה לתרום רבות לחודש טוב במיוחד בפדיון של המסעדה, כשעדר סועדים נלהבים ינהרו למסעדה בעקבות התמונה הבודדת.

לבחור מנורת תלייה לפי אזורים

כמו בבתים ומשרדים, גם במסעדות ישנם אזורי ישיבה שונים שצריך להתייחס אליהם. החלוקה הראשונית היא כמובן בין החוץ לפנים המסעדה, אך גם בתוך המסעדה ישנם אזורים שונים: האזור שקרוב לכניסה למסעדה יהיה לרוב משופע באור טבעי שברוב המקרים יאפיל על כל תאורה שנשים, אזור הבר שנמצא לרוב בירכתי המסעדה ואזור השירותים.
ישנן מסעדות שהולכות צעד אחד קדימה ומחלקות את המסעדה עצמה לאזורים שונים, כשכל אחד מהם מועצב בסגנון שונה. הדבר נכון למסעדות בעלות שטח גדול במיוחד שיכולות להרשות לעצמן להתפרע עם העיצוב של המסעדה.
החללים השונים מצריכים התייחסות שונה בתאורה. לאזור הבר, הנמצא כאמור בירכתי המנורה, נבחר מנורות תלייה חזקות, אך לא מנורות מסוג פלורסאנט, כי לשבת בבר עם פלורסנט מול העיניים יכול להרוס כל דייט או ארוחה משפחתית.
לעומת זאת, באזור השירותים אפשר לבחור מנורת תלייה בעלת אור כחול, אך לא לבן מידיי, דבר העלול ליצור צל מיותר וקשיי נראות.

בתמונה: גופי תאורה מעוצבים במסעדה הנמצאים מעל שולחן אירוע

לבחור מנורות תלייה מעוצבות לפי סגנון

סגנון המסעדה ישפיע מאוד על בחירת מנורת תלייה מעוצבות. למסעדת שף יוקרתית שקהל היעד שלה מורכב מאנשי הייטק אמידים, אולי לא יתאים לבחור מנורת תליה בסגנון רטרו מעל כל שולחן אלא נעדיף מנורות תלייה מעוצבות בסגנון מודרני, עם שילובים של עיגולי מתכת בגדלים שונים או בשלל עיצובי מתכת אחרים.
אולי למסעדה תאילנדית נבחר מנורות תלייה מעוצבות בסגנון כפרי, שיזכיר כפר נידח בתאילנד ויגרום לאורחים "להיזרק" במסע חוצה יבשות. הכל כמובן תלוי גם בעיצוב הכללי של המסעדה, כי גם מסעדה תאילנדית יכולה להיות מסעדה יוקרתית.

לסיכום, בחירת תאורה למסעדה צריכה להיעשות בהתאם לאווירה שרוצים לייצר במסעדה ולאזורים השונים בה, כך שכל אזור יקבל מנורת תלייה שונה. יועץ תאורה בחנות יכול לתת כיוונים ולפתוח כיווני חשיבה חדשים שלא נלקחו בחשבון בכלל ולא היו בשדה הראייה, לכן מומלץ תמיד לגשת ליועץ תאורה ולבחור יחד איתו את התאורה המתאימה ביותר למסעדה שלך.