תאורה לבית גדול – טיפים ודגשים שכדאי לכם לדעת

כשבוחרים תאורה לבית, יש חשיבות לגודל הבית. בבית גדול קל ללכת לאיבוד, להוסיף אלמנטים של תאורה שלא תמיד יש בהם צורך, רק כי "זה היה במבצע" או כי "התאהבנו בעיצוב הזה" או אפילו כי "המעצבת חשבה שזה יהיה שימושי". בסוף, שנה אחרי השימוש, תמיד יש את המנורה הזאת שלא משתמשים בה ותקועה סתם בבית בלי שום מטרה. איך נמנעים מטעויות כאלו ואיך לא מעמיסים על בית גדול? הכל במאמר הבא.

בבחירת גופי תאורה לבית, יש המון פרמטרים שצריך לשים לב אליהם. רוב האנשים שוכחים מהפרמטר הכי חשוב- טעויות העבר. רבים מבין גופי התאורה השונים נקנו בגלל ש"המעצבת חשבה שכדאי" או שפשוט "ראינו את הגוף הזה והתאהבנו בו". עכשיו, כשבאים לבחור תאורה לבית, אפשר ללמוד מטעויות העבר ולבחור גופי תאורה שגם יהיו שימושיים וגם לא יעמיסו.

איך לבחור תאורת פנים בלי להעמיס

סיור בחנויות תאורה בשביל אנשים רבים יכול להיות משמים ומיותר ולעומת זאת, בשביל אנשים אחרים יכול להיות כמו ילד שנכנס לחנות צעצועים. הגודל, המבחר, מגוון המחירים הרחב- אפשר ללכת לאיבוד. כשבוחרים תאורת פנים לבית גדול, בעיקר אם זה בית עם תקרה גבוהה, מתלהבים מהאפשרויות הרבות שעומדות לרשותינו ושוכחים דבר אחד- כל המוסיף גורע, וזה נכון גם במקרה הזה.

נברשות ענק, ספוטים, נורות מתכווננות שיכולות להאיר על אזורים שונים- כל אלו יכולים להיות שילוב טוב אבל גם להעמיס יתר על המידה וליצור תחושה מבלבלת כשנכנסים הביתה.
אפשר להימנע מזה בקלות אם זוכרים שכמו בכל דבר גם כשבוחרים גופי תאורה לבית צריך לייחס חשיבות לפונקציונליות שלה. אם נשים תאורה מוגזמת בפינת האוכל, הדבר יכול להעפיל על תאורת הסלון, ואם נאיר את המטבח בצורה מוגזמת, אולי פינת האוכל תיפגע. היחס בין התאורות צריך להיות שווה ולשמור על קו עיצובי אחיד וכך להימנע מתחושת עומס.

בתמונה: תאורה לבית בסגנון מודרני לצד תכנון תאורה נכון

לבחור גופי תאורה לבית מטעויות עבר

מיקום התאורה יכול להיות חשוב במיוחד. אם בעבר אהבת לשבת בנקודה מסויימת ליד שולחן האוכל אבל האור תמיד סינוור או הפריע לך, אפשר לתקן את זה כשבוחרים גופי תאורה לבית לפני השיפוץ או בזמן תכנון הבית. טיפ שיכול לעזור למנוע עוגמת נפש בבחירת תאורת פנים, ,הוא לעשות רשימה של טעויות עבר וללמוד מהן. כך אפשר להימנע ממצבים שהאור מסנוור את יושבי השולחן או שבמטבח חסר אור בדיוק מעל הכיריים.

לסיכום, בבית גדול אפשר ללכת לאיבוד ולכן, כשבאים לבחור גופי תאורה לבית צריך להתחשב בעיצוב הכללי של הבית, כדי לא להעמיס יתר על המידה. בנוסף, אפשר ללמוד מטעויות עבר ולהימנע מקנייה של גופי תאורה שבסופו של דבר לא יהיו שמישות. קבלת ייעוץ מיועץ תאורה בחנות יכולה למנוע את הטעויות האלו, מבלי ליצור טעויות חדשות.