גופי תאורה לאמבטיה

בניגוד לשאר החללים בבית, שבהם בחירת גופי תאורה נעשית בצורה חופשית למדיי, בחדר האמבטיה ישנם דגשים מיוחדים לבחירת תאורה מעוצבת, כולל כמה כללים שחשוב להכיר לפני שניגשים למלאכת עיצוב התאורה.
אז למה צריך לשים לב כשבאים לבחור תאורה לחדר האמבטיה וממה צריך להיזהר במיוחד? כל הפרטים במאמר הבא.

כשבאים לבחור תאורה מעוצבת, חדרי האמבטיה מצריכים התייחסות מיוחדת. מעבר לעניין התאורה עצמה, יש את עניין הבטיחות. בחדר האמבטיה לרוב יהיה שימוש תכוף במים וכידוע, המפגש של מים וחשמל עלול להיות הרה אסון. לכן חשוב לבחור את גופי התאורה בצורה בטיחותית.

בחירת גופי תאורה בטיחותיים לאמבטיה

מעבר לרוגע ולשלווה שאנחנו מרגישים באמבטיה, הדבר הראשון שצריך לשים עליו דגש הוא הבטיחות. ישנן רמות שונות בטיחות ולכן כשבאים לבחור גופי תאורה בטיחותיים לאמבטיה צריך להכיר את הרמות השונות ולבחור את הרמה המתאימה לכן.

את גופי התאורה הבטיחותיים לאמבטיה תוכלו לזהות בעזרת הסימן הבינלאומי IP ובשתי ספרות עוקבות.
IP40 למשל, מסמל רמת בטיחות של גוף תאורה מוגן אדים. לחובבי אמבטיות חמות במיוחד מומלץ להצטייד בגופי תאורה עם רמת הבטיחות הזאת, מאחר ומים חמים כידוע יוצרים אדים רבים.
אם האמבטיה שלכם גדולה במיוחד כדאי לבחור גוף תאורה בעל הסימן IP44, אשר מסמל גוף תאורה המוגן נגד טפטוף מכל כיוון.

בחירת תאורה מעוצבת לאמבטיה

בניגוד לשאר החללים בבית, תאורה לאמבטיה צריכה להיות בעיקר פוקציונלית ולכן אנו נבחר מנורת קיר לאמבטיה בדרך כלל מעל המראה ונבחר גם צמודי תקרה קטנים, לרוב לדים, אשר לא יבלטו יותר מידיי בשטח, כדי לתת תחושת מרחב ורוגע. מלבד זאת, דרגות הבטיחות השונות מגבילות מגוון האפשרויות ולכן עדיף ללכת על בטוח וגם אם האמבטיה שלכם גדולה במיוחד, כדאי להשאיר את חופש הבחירה לחללים אחרים בבית ובחדר האמבטיה לבחור תאורה מעוצבת בסגנון סולידי, שישתלב באווירה הכלללית בלי לבלוט.

בחירת גוף תאורה לפי רמת אור

באמבטיה כאמור נרגעים. תאורה קרה מידיי תיצור תחושת נמרצות ותקשה להשיג את תחושת השלווה והרוגע שיש בחדר המיוחד הזה בבית. אמנם בבוקר של יום לחוץ רצוי להיות רעננים ומלאי מרץ, אך בשעות הערב כדאי לבחור בתאורה אחרת.

התאורה החשובה ביותר תהיה זאת שממוקמת מעל המראה וכדאי לבחור גווני אור חמים וניתן גם לשלב סוגי גווני אור, אך לא כדאי להגזים.
גם את חדר האמבטיה ניתן לחלק לפי אזורים ולהאיר באופן שונה את אזור האסלה. את ההפרדה אפשר גם לעשות ברמת המתג וליצור מתג נפרד לאזור האסלה, כדי לא להדליק את כל האורות בבת אחת.

בתמונה: גופי תאורה לאמבטיה LED מעוצבים במיוחד

לסיכום, בחירת גופי תאורה לאמבטיה שונה מבחירת תאורה מעוצבת לבית. כדאי להתייעץ עם יועץ תאורה בעל ניסיון שיידע להדריך אתכם ברמות הבטיחות השונות ולהתאים את התאורה לצרכים שלכם, גם מבחינת העיצוב וגוון האור הרצוי.